Je website functioneert goed, er komen bestellingen binnen en je campagnes draaien op volle toeren. Maar stel nou dat je de conversie op je website kunt verhogen? Dan doet een groter aandeel van je bezoekers een aankoop en haal je meer uit je marketingbudget.
Conversieoptimalisatie is een interessante discipline waar wij veel plezier aan beleven. Eerst leggen we elke stap in de sales funnel onder de loep om de knelpunten te identificeren. We kijken naar het conversiepercentage van elke stap in het bestelproces en onderzoeken waar het beter kan. Tools zoals Google Analytics spelen natuurlijk een belangrijke rol bij high level data analyse, maar we kijken ook naar de ervaring van individuele gebruikers op je website.
A/B-tests stellen je in staat om het effect van de beoogde verbeteringen te meten. Veel van dit soort tests kun je doen zonder dat er een developer aan te pas komt. Je kunt dus eerst een overzicht maken van de meest lucratieve aanpassingen, voordat je je developers aan het werk zet.
Het mooie is dat je deze verbeteringen maar één keer hoeft te implementeren en dat de effecten cumulatief zijn. Je zult zien dat zelfs kleine aanpassingen een groot effect kunnen hebben onderaan de streep!
Meer weten over conversieoptimalisatie? Neem contact met ons op
Meer weten over conversieoptimalisatie? Neem contact met ons op!
Gerelateerd: A/B testing voor beginners
No posts to show. Check posts query.