Amaya Amsterdam & Studio Amaya

The power of matching sets

Amaya - v3

Doelen

  • Verhoog brand awareness en online omzet met Instagram, Facebook en TikTok Advertising
  • Identificeer interessante kansen voor verdere groei van twee e-commerce merken
  • Lanceren dochtermerk bij nieuwe doelgroep

Aanpak

  • Campagnestrategie 
  • Identificeer de ideale doelgroep
  • Meta Advertising, TikTok Advertising en Google Ads 
  • Creëer inzicht in best presterende ad content
  • Set up retargeting strategieën
  • Continue optimalisatie

Resultaten

  • Online omzet groei voor beide merken
  • Toename van (offline) retail sales en verkooppunten Amaya Amsterdam
  • 1.3 miljoen vrouwen bereikt binnen doelgroep

Amaya Amsterdam en Studio Amaya  zijn een Nederlands fashionmerken. Ze bieden vrouwen met hun collectie de mogelijkheid om eindeloos te combineren. Met een volledige set van bijpassende top en bottom hebben klanten in één klap een perfect gematchte outfit, maar deze zijn los ook uitstekend met de eigen bestaande garderobe te combineren.

In veel fashionwinkels in Nederland en België is de kleding Amaya Amsterdam al zeer geliefd, maar ze hebben ook veel ambitie online. Ook voor de lancering van het online only dochtermerk Studio Amaya. 

Voor de lancering van het nieuwe merk moet een nieuwe doelgroep worden aangeboord. Het merk heeft echt een eigen identiteit die net wat brutaler is dan het bestaande merk. 

Om deze te vinden testen we verschillende interesse doelgroepen uit op social media platformen. Ondertussen bouwen zo warme retargeting audiences op die we gedurende het jaar met de verschillende seizoenscollecties en sales acties telkens opnieuw kunnen aanspreken. Uit de doelgroep testen kwam naar voren dat er wel wat overlap is tussen beide merken, maar dat de doelgroep voor het nieuwe merk Studio Amaya iets jonger is. Daar nemen we natuurlijk mee in de targeting, maar dit is natuurlijk ook belangrijk voor de ad copy en fotografie.

Het debuutjaar (2021) van Studio Amaya beloofde al veel goeds en met een verdubbeling van de omzet het jaar erna groeide het modemerk lekker door. 

Amaya Amsterdam zag naast de online groei ook een duidelijke groei in de retail sales en een forse toename in het aantal verkooppunten. Een mooi voorbeeld van online to offline crossover groei!

Ook in 2023 lijken beide merken weer op een mooie groei af te stevenen, waarbij de toevoeging van TikTok als nieuw kanaal in de marketing mix een belangrijke rol lijkt te gaan spelen. Daarnaast zijn we bezig met het in kaart brengen van kansen op het gebied van Conversion Rate Optimization voor een nog efficiëntere besteding van het marketingbudget.

"Sinds 2021 werken wij met Wrkt Digital samen voor AMAYA AMSTERDAM en Studio Amaya. Wrkt Digital helpt ons met de campagnes op Instagram, Facebook, Google en inmiddels ook op Tiktok. Door deze campagnes verdubbelen we ieder jaar weer onze omzet en bereik. Dit doen we dankzij juiste targeting, budgettering en strategie. Ook is er iedere week nauw contact, mede hierdoor merken wij echt het succes. Keep up the good work!!" - Pien Ernst, eigenaar Amaya Amsterdam & Studio Amaya

Heb je vragen?

Neem contact met ons op. We helpen je graag!

Meer weten? We helpen je graag!

"*" geeft vereiste velden aan

Other cases