Pig & Hen

Masculien modemerk verovert de wereld met Amsterdamse bravoure
 

PIG&HEN

Doelen

  • Online shop positioneren voor substantiële bijdrage aan omzet
  • Onderzoek doen naar beste advertentiekanalen
  • Vruchtbare buitenlandse markten onderzoeken voor internationale expansie
  • Internationale ad campagnes opzetten

Aanpak

  • Analyse e-commerce funnel
  • Continu testen van doelgroepen in target landen
  • Set up ad campagnes, content A/B testen

Resultaten

  • 792% omzetgroei in 3 jaar tijd
  • Internationale expansie van Nederland, naar België, Frankrijk, Duitsland en UK
  • Internationale online omzet goed voor 50% totale omzet

Pig&Hen is een Amsterdams modemerk. Ze gebruiken echt scheepstouw om hun stoere armbanden voor mannen te maken. De maritieme historie van Nederland speelt een belangrijke rol in hun storytelling.

Pig&Hen begon in 2013 met offline retail en lanceerden de webshop een jaar later. Ze hadden echter nog geen online marketing strategie omdat de focus lag op verkoop via winkels. Eind 2015 zijn we begonnen om Pig&Hen te helpen. Het doel: online moest een substantieel deel van de omzet gaan vertegenwoordigen.

De daaropvolgende jaren hebben wij de online omzet van Pig&Hen twee jaar achter elkaar laten verdrievoudigen. Als gevolg van de extra naamsbekendheid door online ads, namen hun offline retail sales ook enorm toe.

792% omzetgroei. Internationale expansie van Nederland naar België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. 

Conversieoptimalisatie

Met tools zoals Hotjar en Google Analytics hielden wij scherp het gedrag van gebruikers in de gaten. Met Google Optimize zetten we A/B tests op om mogelijke verbeteringen te testen.

In veel gevallen gaat het in dit soort processen om kleine optimalisaties die de conversieratio telkens een stukje verbeteren. Soms is er echter een radicalere aanpak nodig, zoals toen we een nieuwe checkout voor Pig&Hen hebben ontworpen. Grondige research naar checkouts van de meest succesvolle webshops leverde een goed beeld op van wat er goed zou werken voor Pig&Hen. De nieuwe checkout resulteerde in een groei van 26% in de conversieratio van de webshop.

Internationale expansie

Inmiddels wordt Pig&Hen beschouwd als een schoolvoorbeeld van succesvolle e-commerce. Als gevolg van hun succes in Europa hebben ze de ogen nu gericht op de VS en Japan. We zijn er trots op dat we hier een bijdrage aan hebben mogen leveren.

Andere cases

No posts to show. Check posts query.